Monday 18 April 2011

Peliknya makanan yang aku duk 'jamah'..recently

Assalamu'alaikum...

Nak cite kisah yang aku sendiri pun rasa pelik tapi apekan daya..dah tekak nak jugak rasa sejak 'morning sickness' dah semakin kurang ni..hehehheh...

Jeng..jeng..jeng..sila lah tengok senarainya kat bawah ni...

1) WASABI-benda alah ni orang makan dengan sushi..tapi aku boleh ratah macam jem yang sapu atas biskut..biarpun meletup2 dan meleleh2 air mata menahan rasa 'kepedasannya' tapi aku boleh tibai jer..hihihi..

2) KUNING TELUR ITIK JERUK/ASIN..sekali hadap boleh jalan sampi 3 biji..sedapnyer..lemak2 manja gitu..ahaks!

3) HIRISAN HALIA- sangat melegakan terutamanya waktu pagi atau ketika perut tengah rase se'eh(sebu)..sangat mujarab untuk menyelesaikan masalah 'angin' dalam badan...


4)PISANG EMAS - pisang ni yang aku lalu nak makan..sebab ape? sebab hanya pisang ni aje yang berjaya menjadi agen 'booster' untuk aku berjaya melabur di 'bilik termenung' dengan jayanya..hahahhahah

5) BUAH NONA- aku panggil buah ni 'buah mengada-ngada' sebab dah tahu susah nak dapat tapi nak dijadikan cerita sejak dua menjak ni senang pulak jumpe..banyak jumpe kat daerah Pekan..tapi mahal la klu beli kat gerai2 buah tu..kene peram sendiri plak tu..bile dah masak ade ulat la pulak...kan bagus kalau boleh dapat yang masak kat pokok pastu boleh dapat secara F.O.C..ahaks!

 LAST BUT NOT LEAST..yang paling dahsyat mendapat tentangan dari suami..tapi last2 dia jugak yang jadi tukang belinya...benda ni adalah racun tapi menjadi 'madu' yang aku tak boleh nak lupa atau berhenti menjamahnya hampir setiap minggu...

6) PAMA- tadaaaaa..."racun di tangan kananku..madu di tangan kiriku, aku tak tahu mana yang akan kau berikan padaku..." tapi ade aku kesah..??? aku suke sangat2 kat PAMA ni..nyum..nyum..nyum...hahahha...!!!














2 comments:

  1. Aduhh aduhh aduh...pama dan telur asin itu brjaya melelehkan air liurku....mau carik!!!

    ReplyDelete
  2. hahahaha..cari jgn xcari..yang daku selalu makan ni di booking khas dari kg.Mambang,Pekan..yang kuning tu xmasin langsung..bagus utk elak penyakit akiba garam ni..heheh..yang pama tu..tgh duk bawak2 mngucap gak ni..MSG berlambak..!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...